2009. június 10., szerda

Karfiolleves

A férjem kérésére csinááltam, aztán annyira belelkesültem, hogy szinte az egész hatalmas adaogt én ettem meg. :-)
kevés alapayag kell hozzá, gyorsan elkészül és finom, én hidegen még jobban szeretem, mint melegen.
Hozzávalók: 1 fej karfiol
1 db sárgarépa
só, örölt szerecsendió
a sűrítéshez keményítő és tejföl, de ez elhagyható (a receptben részletezem, hogyan)

A karfiol leveleit, torzsáját levágjuk, tetszés szerinti méretűre bontjuk, sós vizben átöblítjük (áztassuk be rövid időre, így ha van benne vmilyen bogár, akkor kijön belőle), a répát megtisztítjuk, felkarikázzuk. Kevés olajon átforgatjuk a répát, hozzátesszük a karfiolt, felengedjük annyi vízzel (vagy alaplével)amennyi bőven ellepi, fűszerezzük. Ha megpuhultak a zöldségek, tejfölös habarással sűrítjük, esetleg egy kevés finomravágott petrezselymet teszünk hozzá (ezzel már nem főzzük), Tejtermékmentesen is készülhet, ilyenkor a karfiol egy részét vegyük ki, és kevés lével turmixoljuk össze, majd ezzel sűrisük a levest.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: