2009. január 12., hétfő

Erőleves szarvasból

Multkor vettem egy kilós fagyasztott szarvas "pörkölthúst". Amikor kiolvasztottam és kezdtem darabolni, lett egy jó adag nyesedék (nagyon inas részek, stb, amit nem szivesen tettem volna a pöribe), amiből rövid gondolkodás után lett ez a leves.
Hozzávalók:
20 dkg szarvas nyesedék
répa, fehérrépa
fokhagyma (1-2 gerezd)
só, szemesbors
cérnametélt

Elkészítése: A húst alaposan megmossuk, majd hideg vízben feltesszük főzni,és folyamatosan szedjük le a habját, hogy szép tiszta legyen. Amikor már kezd puhulni, beletesszük a zöldségeket (mivel én a végén teljesen átszűrtem a levest, ezért nem daraboltam őket), sózzuk, borsozzuk, és beletesszük a fokhagymát.. Amikor a zöldségek is megpuhultak, akkor a levest finom szűrőn átszűrjük, külön kifőzött cérnametélttel (vagy másmilyen levestésztával) tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: