2009. február 6., péntek

Férjváró menü: Aszaltszilvás pulykatekercs vörösboros mártásban

Eredetileg csak valami kis sült husit akartam készíteni, csak aztán a férjemet Szlovákiába küldték ki dolgozni, ami azt jelenti, hogy csak későn ért haza, gondoltam meglepem valami "extrább" kajával. Aztán amikor a piacon megláttam az aszaltszilvát egyből beugrott, mi legyen a menü. Íme.

Hozzávalók: 1/2 kg pulykamell filé (én itthon vagdostam, hét kisebb szelet lett)
20 dkg aszaltszilva
1 szelet kenyér/ 1 zsömle
2 gerezd fokhagyma
vörösbor
tej
étkezési keményítő
méz
reszelt citromhéj (elhagyható)
csipet őrölt fahéj

Elkészítése:
A szilvát beáztattam vörösborba, fölszeleteltem és kicsit kiklopfoltam a húst. A szilva levét leöntöttem (félreraktam a későbbi mártáshoz), apróra daraboltam, elkevertem a tejbe áztatott, kinyomkodott kenyérrel, egy csipet sóval és egy kevés reszelt citromhéjjal fűszereztem. A kész töltelékbből egy keveset a húsra tettem, feltekertem, majd zsineggel átkötöttem (ha megtűzitek úgy is jó). Kevés vajat forrósítottam egy serpenyőben és körbepirítottam rajta a hústekercseket. Közben a szilvák levéhez kevertem egy kanál mézet, a fahéjjat, a fokhagymát és még egy deci bort. A húsokat átszedtem egy jénaiba, leöntöttem a lével, befedtem és előmelegített sütőbe tettem. Összesen 45 percet sült/párolódott, félidőben megfordítottam a tekercseket, hogy a mártás íze mindenhol jól átjárja. Amikor megpuhult, a húst tálra tettem, az alatta maradt levet átöntöttem egy serpenyőbe felforraltam, tettem bele még egy kanál mézet (nekem nem tűnt elég édesnek, ízlés szerint ízesítsétek), majd egy kevés vízben elkevert egy evőkanál étkezési keményítővel besűrítettem. A fokhagymát kidobtam belőle.
Körítésnek előző napról maradt kukoricás rízs volt, és vegyes saláta.
Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Teca írta...

Nagyon jól hangzik! Majd kipróbálom!
Köszi!