2009. február 14., szombat

Hipergyors lasagne

Be kell valljam ebben a receptben két félkész hozzávaló is szerepel, de mindkettő tartósító, és egyéb szerektől menetes. Egyébként nem vagyok az ilyen cuccok híve (sőt, nem is tartok itthon ilyesmit) ezek kivételek.
Legutóbbi nagybevásárlásunkkor vettem megint gombás bolognai mártást (La Pasta márkájú, nagyon szeretem a termékeiket, mert semmi felesleges hozzávaló - lsd. tartósító - nincs bennük, finomak, és nem drágák), utána meg a helyi kisteszkóban futottam bele a sajátmárkás (Olszországban gyártott) lasagne lapjaikba, vettem is egy csomagot. Lehet, hogy az én izlésemmel van baj, de ez éppen annyira izlik 250 pénzért, mint a 600 ft-os olasz tészta amit anyukámtól kaptam. És ezt nem kell előfőzni, míg a másik előfőzés, és hosszabb sütési idő után sem volt puha. Tudom-tudom nem is kell nagyon puhának lennie, de nekem nem jött be annyira az állaga.
És itt a recept.
Hozzávalók:
1 csomag (6 lap) teszkós lasagne lap
1 üveg La Pasta gombás bolognai mártás
negyed kg gomba
vaj
liszt
tej
szerecsendió, só

Elkészítése:
Besamel mártást készítek (vajon lepirítom a lisztet, felengedem a tejjel, csomómentesre keverem, besűrítem), sózom és teszek bele egy csipet őrölt szerecsendiót.
A gombát megtisztítom, felkockázom, összekeverem a mártással (ha valaki puhábban szereti, akkor elötte kicsit piritsa le a gombát). Egy magas falú edénybe (nálam a pataky tálban sült) teszek egy kevés besamelt, rá a tésztalapot, megint besamel, gombás mártás, tészta, besamel, mártás. Így folytatom, az utolsó lapra már csak besamel kerül és reszelt sajt.
Befedtem, húsz percet sütöttem előmelegített sütőben (kb 180 fokon), levettem a tetejét és a sajtot rápirítottam. Fél óra alatt készen van gombapucolással együtt, közbe még el is mosogattam :-)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: